Офіційний сайт Гуляйпільської міської ради

Розділи

Петиції

Я маю право

Календар

« Березень 2019 »
Пн   4 11 18 25
Вт   5 12 19 26
Ср   6 13 20 27
Чт   7 14 21 28
Пт 1 8 15 22 29
Сб 2 9 16 23 30
Нд 3 10 17 24 31

Пошук

Новини

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ ЦЕНТРАЛЬНОЇ РАЙОННОЇ ЛІКАРНІ

РЕЗЮМЕ

У рамках проектів «Підтримка територіальних громад України у зв’язку зі збільшенням кількості ВПО» та U-LEAD з Європою, що виконуються Німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ GmbH), за допомогою робочої групи Пологівського ГО була сформована стратегія Гуляйпільської ЦРЛ. Цей документ відображає роль та місце лікарні у Пологівському ГО, спираючись на особливості географічних, економічних та медичних показників лікарні. Водночас, стратегія Гуляйпільської ЦРЛ ґрунтується на рамковій стратегії Пологівського ГО.

Поточний стан | У ході розробки власної стратегії розвитку Гуляйпільської ЦРЛ було проаналізовано поточний стан лікарні, який виявив сильні та слабкі сторони ЦРЛ, можливості для розвитку та зовнішні загрози. До головних переваг Гуляйпільської ЦРЛ належать: високий рівень енергоефективності лікарні, компактність розташування відділень лікарні, висока укомплектованість середнім медичним персоналом. Основні проблеми ЦРЛ: дефіцит лікарів, відсутність або застріле обладнання в більшості відділень, нестача кількості бригад екстреної допомоги, недостатня кількість пацієнтів, зокрема проведених операцій.

Фінансовий аналіз | Для вирішення наявних проблем в Пологівській ЦРЛ з фінансуванням, були запропоновані шляхи оптимізації роботи лікарні такі як: оптимізація немедичного персоналу з метою вивільнити кошти на покращення стану лікарні; централізація лабораторій Пологівського ГО в Пологівській ЦРЛ для оптимізації проведення неургентних аналізів та підвищення якості аналізів шляхом централізованої закупівлі аналізаторів; централізація адміністративно-сервісного відділу, шляхом об’єднання зусиль всіх лікарень Пологівського ГО. У разі запровадження цих шляхів оптимізації Пологівська ЦРЛ зекономить за 2020-2025 роки 9,8 млн грн. Кожне запропоноване рішення обґрунтоване фінансовими показниками. Зокрема, у третьому розділі описано фінансовий вплив можливих змін (або наслідки відсутності змін) на функціонування та розвиток ЦРЛ у подальшому.

Місія та візія Гуляйпільської ЦРЛ | Місія Гуляйпільської ЦРЛ відображає загальну місію Пологівського ГО на локальному рівні, а саме надання медичних послуг місцевим мешканцям на високому та безпечному рівні. Крім того, Гуляйпільська ЦРЛ в майбутньому бачить себе високопрофесійною, фінансово стабільною та незалежною лікарнею, яка надає якісні послуги своїм пацієнтам.

Стратегічні напрямки | З метою забезпечення ефективної адаптації до нової системи фінансування та нових умов надання медичних послуг після медичної реформи в 2020 році, для Гуляйпільської ЦРЛ, як і для Пологівського ГО загалом, було обрано наступні ключові стратегічні напрямки:

  • Забезпечення високого рівня безпеки та доступності послуг;
  • Підвищення рівня задоволення пацієнтів;
  • Оптимізація діяльності лікарні.

Основні ініціативи | В рамках даних стратегічних напрямках були обрані основні ініціативи, за допомогою яких Гуляйпільська ЦРЛ зможе забезпечити високий рівень лікування та ефективне використання наявних ресурсів:

  • Оптимізувати наявний немедичний персонал;
  • Підтримати централізацію лабораторій лікарень Пологівського ГО в Пологівській ЦРЛ;
  • Підтримати централізацію адміністративно-сервісного відділу лікарень Пологівського ГО;
  • Посприяти організації «соціального автобусу» для підвозу пацієнтів до лікарні.

ПОТОЧНИЙ СТАН ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ ЦРЛ

У цьому розділі аналізується загальний стан лікарні, враховуючи такі аспекти як структура та кадри лікарні, медичні послуги, обладнання та прилади, описуються інфраструктура лікарні та результати SWOT-аналізу.

Для створення стратегії розвитку важливо оцінити кадровий потенціал лікарні, тому що кадри є найціннішим ресурсом для кожної лікарні, бо саме вони забезпечують належний рівень сервісу медичних послуг для пацієнтів. В свою чергу, наявність обладнання та медичних приладів у лікарні дає змогу надавати медичні послуги широкого спектру та високого рівня, а продумана інфраструктура сприяє операційній ефективності, що призводить до економії коштів закладу. SWOT-аналіз показує внутрішні сильні та слабкі сторони лікарні, зовнішні можливості та загрози, та допомагає визначитись зі стратегічним напрямком розвитку лікарні.

Для проведення детального аналізу лікарні з метою визначення ефективності її роботи та оцінки потенціалу розвитку в Пологівському ГО, було надіслано запит до Гуляйпільської ЦРЛ на отримання даних за 2017 рік та пізніше відвідано лікарню для уточнення отриманих агрегованих даних з першоджерел. Окрім того, експертами компанії було здійснено одноденну поїздку до самої лікарні. За результатами аналізу даних, зокрема документу «Звіт лікувально-профілактичного закладу за 2017 рік (форма №20)» та зібраних даних протягом поїздки, було зроблено ряд спостережень та висновків щодо стану лікарні, які описані в цьому розділі.

1.1.        Основні показники функціонування ЦРЛ

Гуляйпільська ЦРЛ обслуговує близько 26 тис жителів Гуляйпільського району (12% загального населення Пологівського ГО). Впродовж 2017 року лікарня прийняла 2 953 пацієнта (середній показник по Пологівському ГО – 4 556).

Медичний персонал | Станом на 2017 рік 258 працівників обслуговували пацієнтів Гуляйпільської ЦРЛ, із яких кількість лікарських штатних посад становив 61 лікар, або 23 лікаря на 10 000 населення. Більш детальна інформація:

  • фактична укомплектованість лікарських штатних посад фізичними особами становила 57,4% (середній показник по ГО – 65,1%);
  • укомплектованість середнім персоналом 96,6% (середній показник по ГО – 94,2%);
  • спостерігається нестача кадрів в усіх відділеннях (у кожному відділі менше аніж 4 лікаря – необхідний рівень для забезпечення цілодобової роботи);
  • найбільше лікарів працює в хірургічному (2) та реанімаційному (3,25) відділеннях;
  • стоматологічне відділення нараховує найбільше лікарів (6,75) та має найбільший зарплатний фонд, проте воно не має ліжок стаціонарного догляду.

ліжковий фонд | Усього в медичних відділах Гуляйпільської ЦРЛ є 86 ліжок (середній показник по ГО – 147). Більш детальна інформація щодо використання ліжкового фонду:

  • у 2016 році було проведено масове скорочення ліжкового фонду, в результаті чого кількість ліжок зменшилась з 170 до 86 штук;
  • робота ліжка в Гуляйпільській ЦРЛ у 2017 році становила 324 дня на рік (середній показник по ГО – 316 днів);
  • середня тривалість лікування – 9,4 дня (середній показник по ГО – 10,3 дня).

послуги | До переліку послуг, що надає Гуляйпільська ЦРЛ, входять загальні та спеціалізовані медичні послуги, загальна та спеціалізована хірургія, діагностичні послуги, жіночі та педіатричні послуги. Кількість операцій (хірургічна робота стаціонару) за 2017 рік склала 355 операцій, що нижче необхідного рівня операцій (1 200) на рік. Пацієнтів, що потребують акушерських та гінекологічних послуг, направляють до Пологівської ЦРЛ. Більшість послуг, як і в решти ЦРЛ Пологівського ГО, є безкоштовними, хоча лікарня надає платні послуги медичного профогляду.

Широко використовуються послуги фізіотерапевтичного кабінету, де за рік 3 504 людини отримали процедури. За цей час також було обстежено 4 810 людей у кабінеті функціональної діагностики. Також користуються популярністю послуги ультразвукової діагностики, для чого в лікарні є два апарати УЗД. Більшість жителів району звертається за безкоштовними стоматологічними послугами, що надає Гуляйпільська ЦРЛ. Окрім безкоштовних стоматологічних послуг в лікарні, в Гуляйполі працює ще три приватних стоматолога.

Наявне обладнання | Основні дані по обладнанню:

  • рівень оснащеності відрізняється в залежності від відділення;
  • відділення хірургії та реанімації частково забезпечені обладнанням;
  • недостатній рівень обладнання спостерігається в інфекційному відділенні, що характерно для всіх лікарень Пологівського ГО;
  • критично важливе обладнання для хірургії яке є в наявності: фіброгастроскоп, 2 дихальних апарати, кислородний інгалятор;
  • інше обладнання: два апарати УЗД, один з яких є більш новим та функціональним, небулайзери в інфікційному відділені.

ОпЕраційна інформація про немедичні відділення | У лікарні є ряд немедичних відділень та служб (інформаційно-аналітичний відділ медичної статистики, центральне стерилізаційне відділення, бухгалтерія, бібліотека, архів, гаражі, майстерня, склад) у яких разом нараховується 55 ставок іншого немедичного персоналу.

лабораторія | Основні дані по лабораторії:

  • За 2017 рік лабораторією було проведено 360 584 аналізів (246 622 було проведено амбулаторним хворим, а 113 962 – хворим стаціонару);
  • у лабораторії є в наявності наступне обладнання: гемоглобінометри (1 штука), колориметри фотоелектричні (6 штук), аналізатори іонного складу (1 штука), пломінний аналізатор рідини (1 штука);
  • обладнання в лабораторії не вистачає, зокрема бракує автоматичних та напівавтоматичних аналізаторів, а також скляного посуду для проведення лабораторних досліджень;
  • на території лікарні працює також приватна лабораторія «Брайт біо», що орендує частину приміщення й здійснює забір аналізів для подальшого їх транспортування в Запоріжжя.

Інфраструктура лікарні | Основні дані по інфраструктурі лікарні:

  • загальна площа усіх приміщень – 8 752 кв.м, серед яких 7 146 кв.м (82% усієї площі лікарні) – це медичні площі та 1 605 кв.м (18%) – немедичні;
  • лікарня розташована у двох будівлях: п'ятиповерховому корпусі, де знаходяться більшість відділень, та в одноповерховому терапевтичному корпусі;
  • розташування більшості відділень в одній будівлі є зручним із логістичної точки зору;
  • частина площі лікарні здається в оренду аптекам;
  • майже половина будівель лікарні не використовується, тому їх зачинено в цілях оптимізації комунальних витрат;
  • опалення лікарні відбувається за рахунок купівлі послуг міської котельні, що знаходиться неподалік від лікарні. Котельня працює на палетах, що дозволяє знизити ціну теплопостачання;
  • 100% усіх вікон лікарні зроблені з металопластику, стіни лікарні утеплено в 2014 році.

Таблиця 1: Інформація про медичні відділення Гуляйпільської ЦРЛ

МЕДИЧНІ ВІДДІЛЕННЯ

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДДІЛЕННЯ

ЛІКАРІВ

ЛІЖОК

ХВОРИХ[1]

ЛІЖКО- ДНІВ[2]

Терапевтичне відділення

Стаціонарне відділення, об’єднане з Неврологічним відділенням

1,75

30

1 143

10 233

Хірургічне відділення

Стаціонарне відділення, об’єднане з Травматологічним та Гінекологічним відділеннями

2

30

818

9 844

Реанімаційне та анестезіологічне відділення

Стаціонарне відділення з ліжками для інтенсивної терапії               

3,25

6

160

-

Інфекційне відділення

Стаціонарне відділення, об’єднане із Педіатричним інфекційним відділенням

1,25

20

853

4 285

Клініко-діагностична лабораторія

Амбулаторне відділення

2

-

-

-

Джерело: Дані зі звіту Гуляйпільської ЦРЛ за 2017 рік (Форма №20)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стоматологічне     відділення

Стаціонарне відділення

6,75

-

-

-

Рентгенологічне відділення         

Амбулаторне відділення

2

-

-

-

Таблиця 2: Інформація про медичні послуги Гуляйпільської ЦРЛ

Джерело: Дані зі звіту Гуляйпільської ЦРЛ за 2017 рік (Форма №20)

 

 

 

МЕДИЧНІ ВІДДІЛЕННЯ

ПОСЛУГИ

Терапевтичне відділення

  • Ультразвукові дослідження

Хірургічне відділення

  • Урологічні операції
  • Сечокам’яні та шлункові операції

Реанімаційне та анестезіологічне відділення

  • Штучна вентиляція легень
    • Анестезія

Стоматологічне     відділення

  • Зубопротезування
  • Загальна терапія

Інфекційне відділення

  • Не можна виділити особливих сервісів

Клініко-діагностична лабораторія

  • Гематологічні дослідження
  • Цитологічні аналізи
  • Загально-клінічні дослідження
  • Імуно-серологічні дослідження
  • Біохімічні дослідження

Рентгенологічне відділення

  • Рентгенограми
  • Флюорографія

 

1.2.        Фінансовий стан

Таблиця 1: порівняння витрат гуляйпільської црл із середніми по пологівському го

НАЙМЕНУВАННЯ ПОКАЗНИКА

ПОЛОГІВСЬКА ЦРЛ

СЕРЕДНІЙ ПОКАЗНИК ШЕСТИ ЦРЛ ПОЛОГІВСЬКОГО ГО

КОМЕНТАРІ

Бюджет (2017 рік, млн грн)

~ 23

Коливається від 7 млн грн у Розівській ЦРЛ до 45 млн грн у Токмацькій ЦРЛ

Основні джерела фінансування: державний (64,8% від загального обсягу фінансування) та місцевий бюджети (18,5%).

Середній розмір витрат на одного хворого (грн)

7 773,26

6390,91

Найвищий показник по ГО. На 22,2% вищий за середній показник

Розмір витрат на одного відвідувача (грн)

157,67

199,10

Найнижчий показник по ГО

Середній розмір витрат на один ліжко-день (грн)

821,83

611,34

Найвищий показник по ГО. На 34,4% вищий за середнє значення

Джерело: Дані зі звіту Гуляйпільської ЦРЛ за 2017 рік (Форма №20)

У структурі витрат Гуляйпільської ЦРЛ переважають витрати на оплату праці персоналу (58,9%) та витрати на комунальні послуги (6,4%), що проілюстровано на Графіку 1. Інші витрати (34,7%) включають в себе витрати на медикаменти та перев’язувальні матеріали, продукти харчування, оплату інших послуг, виплати населенню та інші статті витрат.

Графік 1: Структура витрат Гуляйпільської ЦРЛ, грн

 

Джерело: Дані зі звіту Гуляйпільської ЦРЛ за 2017 рік (Форма №20)

 

 

1.3.        SWOT-аналіз

SWOT-аналіз дозволяє провести детальне вивчення зовнішнього й внутрішнього середовища конкретної лікарні, що допомагає ефективніше приймати стратегічні рішення. Метою використання SWOT-аналізу є розділення чинників і явищ що впливають на розвиток лікарні на чотири категорії: сильні сторони, слабкі сторони, можливості та загрози.

Сильні сторони показують конкурентну перевагу лікарні у порівнянні з іншими медичними закладами, слабкі сторони – це сукупність внутрішніх факторів, що загальмовують її розвиток. До можливостей відносяться тенденції або події в зовнішньому середовищі, реагуючи на які лікарня може значно швидше просунутись до поставлених цілей. Під загрозами розуміється сукупність факторів, що можуть мати негативний вплив на лікарню, якщо не буде відповідної реакції.

Таблиця 2: SWOT-аналіз

 

Позитивний вплив

Негативний вплив

Внутрішнє середовище

СИЛЬНІ СТОРОНИ

СЛАБКІ СТОРОНИ

  • Високий рівень енергоефективності приміщень лікарні
  • Компактність розташування відділень лікарні – більшість знаходиться в одному приміщенні
  • Розпочато оптимізацію утримування приміщень – скорочення ліжок та закриття половини приміщень
  • Висока укомплектованість середнім медичним персоналом
  • Недостатня кількість лікарів
  • Недостатня кількість бригад екстреної медичної допомоги
  • Більшість лабораторних аналізів робиться вручну
  • Відсутність якісного обладнання у більшості відділах лікарні
  • Недостатня кількість проведених операцій
  • Низька завантаженість кухні та низька якість харчування пацієнтів
 

Зовнішнє середовище

МОЖЛИВОСТІ

ЗАГРОЗИ

  • Переформатування лікарні у заклад планового лікування та довгострокового догляду з денним стаціонаром
  • Прийняття пацієнтів із інших районів
  • Організації роботи «соціального автобуса» та «соціального таксі» для доставки пацієнтів
  • Централізація роботи адміністративного відділу та лабораторії із іншими лікарнями ГО
  • Організація обміну досвідом із лікарями ГО та м. Запоріжжя
  • Залучення нових лікарів шляхом підвищення заробітної плати, за рахунок вивільнених коштів після проведених реформ
  • Медична реформа не відбудеться або відбудеться із запізненням
  • Тенденція зменшенням населення в Пологівському ГО і в Токмацькому районі зокрема
  • Низька платоспроможність населення
  • Близькість м. Запоріжжя, куди їде на лікування частина пацієнтів
  • Погана якість доріг та великі відстані між населеними пунктами (60% території не покрито громадським транспортом)
 

СИЛЬНІ СТОРОНИ | Лікарня провела оптимізацію більшості приміщень та відділень, що дозволяє ефективніше використовувати людські ресурси для надання медичних послуг та витрачати менше коштів на комунальні послуги за рахунок утеплених приміщень. Також, це покращило загальну інфраструктуру лікарні.

Скорочення кількості ліжок дозволило закрити половину приміщень та додатково економити на комунальних послугах. Також лікарня є однією з трьох лікарень Пологівського ГО, в якій 100% вікон є металопластиковими, що свідчить про енергоефективність будівель

Високий рівень укомплектованості лікарні середнім медичним персоналом дозволяє проводити подальші заходи, щодо покращення роботи лікарні. Це стає особливо затребуваним при необхідності надання невідкладної допомоги та швидкому виконанню базових завдань.

СЛАБКІ СТОРОНИ |Більшість відділень лікарні мають нестачу лікарського персоналу. Дефіцит лікарів негативно впливає на якість та вчасність послуг, які надає лікарня. Одночасно відсутність профільності лікарні не дозволяє підтримувати високі стандарти надаваних послуг та спричиняє недостатню кількість проведених операцій та прийнятих пологів. Таким чином, лікарі не мають змоги підтримувати свій професійний рівень. Через це пацієнти також часом обирають лікарів в м. Запоріжжі, тому що останні мають більше практики, ніж їх колеги в Пологівському ГО.

Зважаючи на велику площу району та далеке розташування сел одне від одного, лікарня потребує додаткову машину екстреної допомоги для транспортування пацієнтів до лікарні та подальшого транспортування до БЛІЛ Пологівського ГО.

Крім того, лікарня має відносно низький рівень оснащеності медичним обладнанням, що призводить до неспроможності надавати медичні послуги високого рівня та вузького спектру наявних послуг. Більшість лабораторних аналізів робиться вручну. Застаріла лабораторія не дозволяє проводити швидкі та точні аналізи, що знижує якість медичних послуг та негативно впливає на подальше лікування. Лікарня має менший за безпечний рівень кількість проведених операцій, що не надає змогу лікарям часто практикуватися та підтримувати свої вміння на необхідному рівні.

Низька завантаженість кухні не дозволяє розвивати послугу на території самої лікарні та призводить до низької якості харчування.

можливості | Існує можливість переформатування лікарні у заклад планового лікування та довгострокового догляду з денним стаціонаром: на базі існуючих приміщень може відкрити відділення по догляду (довгострокового лікування) і геронтології, що разом матимуть 30-40 ліжок. Такі відділення змогли б приймати не тільки місцевих жителів, а й пацієнтів з інших районів Пологівського ГО.

Організація «соціального автобуса» (транспорт який відвозив би пацієнтів до і з лікарні) допоможе жителям району легше діставатися до лікарні, таким чином додатковий транспорт допоможе збільшити кількість пацієнтів лікарні, що сприятиме розвитку лікарні та покращить рівень надаваних послуг.

Існує можливість підвищення ефективності діяльності лабораторії шляхом зменшення загальної кількості працівників та аутсорсингу певних послуг приватним лабораторіям. У свою чергу, кількість аналізів, що робиться щороку, може бути зменшено внаслідок впровадження в роботу лікарні ІТ-рішень, які підвищать підзвітність медичного персоналу. Також можливо об’єднати лабораторію територіально в місті Пологи, залишивши на місцях лише пункти збору крові та забезпечити щоденне транспортування зібраного матеріалу до Пологівської ЦРЛ, при цьому витрати на логістику є несуттєвими.

Можливість посилення кооперації Гуляйпільської ЦРЛ з іншими лікарнями Пологівського ГО дозволить лікарні покращувати рівень вмінь наявного персоналу, шляхом обміну досвідом та знаннями, та сприятиме подальшому розвитку лікарні за допомогою можливості надання більш якісних та різноманітних медичних послуг. А залучення нових лікарів може відбуватися шляхом підвищення заробітної плати, за рахунок вивільнених коштів після проведених реформ.

загрози | До одних з факторів, що можуть негативно вплинути на розвиток лікарні, відносяться зміни в провадженні медичної реформи на національному рівні. Існує ризик, що зміни в ході медичної реформи відбудуться невчасно або взагалі не відбудуться. Тобто лікарня опиниться в умовах невизначеності, та не зможе надавати послуги пацієнтам та розвиватися, оскільки не буде зрозумілого механізму функціонування.

Тенденція скорочення кількості населення в Пологівському ГО і в Гуляйпільському районі зокрема, зменшує попит на послуги лікарні. Що стосується впровадження платних послуг, то, за словами представників лікарні, місцеве населення не є платоспроможним, а самі лікарі не готові брати гроші за свої послуги. Також, через близькість Гуляйпільського району до м. Запоріжжя існує постійна загроза відтіку пацієнтів до обласного центру, де є більший вибір лікарень та надаються послуги ширшого спектру та вищого рівня.

Погана якість доріг між населеними пунктами та непокриття 60% території громадським транспортом заважає пацієнтам швидко та зручно діставатись до лікарні і ускладнює співпрацю лікарні з іншими ЦРЛ. Ця проблема загострюється у критичних випадках, коли необхідно терміново доставити пацієнта чи лікаря з однієї лікарні в іншу.

 

 

МАЙБУТНІЙ РОЗВИТОК

У цьому розділі сформульовані місія та візія Гуляйпільської ЦРЛ, що слугують платформою для побудови стратегії, надані фінансові розрахунки впровадження запропонованих заходів на рівні Пологівського ГО (централізація лабораторії та адміністративно-сервісного відділу) і окреслено ключові стратегічні ініціативи, які дозволять Гуляйпільській ЦРЛ досягнути своїх стратегічних цілей.

1.4.        Місія та візія

МІСІЯ | Місія Гуляйпільської ЦРЛ відображає загальну місію Пологівського ГО на локальному рівні, а саме надання жителям безпечних, безкоштовних і спеціалізованих медичних послуг найвищої якості в затишних і комфортних умовах.

Візія | Візія Гуляйпільської ЦРЛ полягає у її роботі як лікарні планового (довгострокового) лікування із відділенням геронтолігії, що надає вузький спектр медичних послуг для жителів Пологівського ГО.

Під вузьким спектром розуміється наявний та можливий перелік медичних послуг у Гуляйпільській ЦРЛ, що більшою мірою стосуватиметься надання послуг довгострокового лікування.

1.5.        НАСЛІДКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗАПРОПОНОВАНИХ ЗАХОДІВ

ОПТИМІЗАЦІЯ МЕДИЧНИХ ВІДДІЛЕНЬ | Цей захід включає допомогу при оптимізації роботи Пологівського ГО в цілому: спеціалізація лікарень і перерозподіл потоків пацієнтів в спеціалізовані відділення, організація транспортування пацієнтів, зміцнення інфраструктури, проведення сесій обміну досвідом та впровадження e-Health. Наразі неможливо оцінити економічний вплив від впровадження такого варіанту, тому що це якісний результат, спрямований на покращення рівня обслуговування пацієнтів.

Гуляйпільська ЦРЛ вже провела оптимізацію штатного розкладу та наразі може зорієнтуватись на імплементації наступних заходів для оптимізації функціонування:

  • Перехід хірургії та реанімації з стаціонару на денний стаціонар
  • Відмова від інфекційного відділення та направлення потоків пацієнтів в зміцнене спеціалізоване відділення в Пологах
  • На площі, що звільниться почати побудову геронтологічного відділення на 30-40 ліжок
  • Допомога в організації соціального автобуса для населення

Вигоди від впровадження запропонованої ініціативи:

  • Економія коштів лікарні за рахунок концентрації на наданню послуг згідно обраної спеціалізації лікарні та відмові від найбільш неприбуткових послуг
  • Підвищення якості та безпечності надання послуг за рахунок концентрації на розвитку послуг згідно обраної спеціалізації лікарні
  • Підвищення зручності отримання медичних послуг зі сторони пацієнтів
  • Підвищення кваліфікації залученого персоналу та їх ефективності за рахунок збільшення об’єму роботи, який забезпечить регулярну практику для лікарів та іншого медичного персоналу
  • Вивільнення працівників, яких можна залучити на надання інших (нових) послуг

ЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ ЛАБОРАТОРІЇ | Найкращим варіантом реформування лабораторій шести ЦРЛ Пологівського ГО у довгостроковій перспективі є їх централізація в Пологівській ЦРЛ. Окрім того, рік прийняття рішення також має сильний вплив на чисту поточну вартість лікарні (що зображено у Таблиці 3), адже чим раніше будуть придбані аналізатори – тим раніше пройде їх амортизація. Це призведе до менших курсових ризиків та отримання більшої користі від їх використання.

Таблиця 3: Вплив швидкості зміни роботи лабораторії на чисту поточну вартість лікарні, грн

 

2019

2020

2021

2022

2023

2024

2025

Оптимізація

-1 700 000

-1 750 000

-1 800 000

-1 400 000

-1 000 000

-700 000

-350 000

Централізація

 5 500 000

4 750 000

4 000 000

3 200 000

2 400 000

1 600 000

805 000

Аутсорс

-3 100 000

-2 600 000

-2 200 000

-1 700 000

-1 200 000

-850 000

-425 000

Джерело: Фінансовий аналіз проведений на основі звітів  Гуляйпільської ЦРЛ та відображений у фінансовій моделі лікарні

 

Вигоди від впровадження запропонованої ініціативи:

  • Економія коштів лікарні за рахунок економіки масштабу на наданні планових лабораторних послуг (чим більше лабораторних досліджень зроблено, тим менше вони коштують)
  • Підвищення якості надання лабораторних послуг за рахунок закупівлі автоматичних аналізаторів та ЛІС-системи, яка розшифровує їх результати та автоматично надсилає лікарю та пацієнту
  • Підвищення кваліфікації залученого персоналу та їх ефективності за рахунок збільшення об’єму роботи та використання автоматичних аналізаторів та ЛІС-системи
  • Збереження можливості впливу лікарні на діяльність централізованої лабораторії так як вона є у спільній власності усіх шести ЦРЛ
  • Збереження у лікарні лабораторного відділу, який надає ургентні лабораторні послуги
  • Вивільнення працівників, яких можна залучити на надання інших (нових) послуг

ЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ АДМІНІСТРАТИВНО-СЕРВІСНОГО ВІДДІЛУ | Найкращим варіантом для Гуляйпільської ЦРЛ, як і для всіх лікарень Пологівського ГО є централізація адміністративно-сервісного відділу, що відображає Таблиця 4. На заваді цієї альтернативи може стати юридична структура лікарень та недостатній рівень комунікації між лікарнями. Можливим варіантом є створення окремого підприємства, яке буде фінансуватися лікарнями в пропорції до кількості персоналу та загального бюджету лікарень, та яке буде надавати адміністративні послуги лікарням. Згідно проведених підрахунків в централізованому адміністративно-сервісному відділі вистачить 27 ставок співробітників, які будуть професіоналами своєї справи. Цей варіант допоможе вивільняти щорічно майже 950 тис грн.

Як можна побачити з Таблиці 4, чим швидше буде прийняте рішення щодо адміністративно-сервісного відділу, тим раніше лікарня почне акумулювати кошти для втілення в життя медичних ініціатив.

Таблиця 4: Вплив швидкості зміни роботи адміністративно-сервісного відділу на чисту поточну вартість лікарні, грн

 

2019

2020

2021

2022

2023

2024

2025

Оптимізація

265 000

230 000

190 000

155 000

120 000

78 500

39 500

Централізація

5 000 000

4 300 000

3 600 000

2 900 000

2 150 000

1 450 000

720 000

Джерело: Фінансовий аналіз проведений на основі звітів  Гуляйпільської ЦРЛ та відображений у фінансовій моделі лікарні

 

 

 

  • Економія коштів лікарні за рахунок економіки масштабу на наданні внутрішніх адміністративно-сервісних послуг (чим більше внутрішніх послуг надано, тим менше вони коштують)
  • Підвищення кваліфікації залученого персоналу та їх ефективності за рахунок спеціалізації працівників на певних типах завдань, курсів підвищення кваліфікації, збільшенню заробітної плати та використання ліцензійного програмного забезпечення для вищого рівня автоматизації процесів
  • Збереження можливості впливу лікарні на діяльність централізованого адміністративно-сервісного відділу так як він є у спільній власності усіх шести ЦРЛ
  • Вивільнення працівників, яких можна залучити на надання інших (нових) послуг

1.6.        Ініціативи щодо досягнення стратегічних цілей лікарні

При розробці стратегії було виділено три ключові стратегічні напрямки розвитку Гуляйпільської ЦРЛ: забезпечення високого рівня безпеки та доступності послуг, підвищення рівня задоволення пацієнтів та оптимізація діяльності лікарні. На основі цього було розроблено ряд ініціатив, виконання яких забезпечуватиме досягнення лікарнею стратегічних цілей. У Таблиці 5 наведено перелік цих ініціатив та показники їх досяжності.

Таблиця 5: Перелік стратегічних ініціатив для гуляйпільської ЦРЛ

СТРАТЕГІЧНИЙ НАПРЯМОК

ІНІЦІАТИВА

ПОКАЗНИК ДОСЯЖНОСТІ

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИСОКОГО РІВНЯ БЕЗПЕКИ ТА ДОСТУПНОСТІ ПОСЛУГ

Проведення незалежного аудиту та регулярної перевірка актуальності медичних протоколів

-          Обрання організації для проведення незалежного аудиту

-          Проведення аудиту лікарні двічі на рік

-          Проведення щорічних перевірок актуальності медичних протоколів

Сприяння налагодженню співпраці зі швидкою медичною допомогою

-          Надання актуальної інформації по лікарні щодо: 1) рівня технічного оснащення, 2) виду можливої кваліфікованої допомоги яку може надавати лікарня, 3) інших аспектів діяльності лікарні

-          Надання допомоги при розробці маршруту соціального автобусу та таксі у Гуляйпільському районі

-          Розроблення та впровадження нового графіку прийому лікарів (час прийому лікарів узгоджено із часом прибуття/відбуття соціального автобусу)

-          Зростання рівня задоволеності пацієнтів

 

Сприяння налагодженню співпраці із мережею ЦПМСД

-          Надання актуальної інформації по лікарні щодо: 1) рівня технічного оснащення, 2) виду можливої кваліфікованої допомоги яку може надавати лікарня, 3) інших аспектів діяльності лікарні

-          Зростання рівня задоволеності пацієнтів

Тестування персоналу в рамках профілактики інфекційних хвороб

-          Проведення тестування персоналу двічі на рік

-          Зменшення кількості інфекційних захворень в лікарні

-          Зменшення кіл-ті персоналу та пацієнтів, які були заражені

пІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЗАДОВОЛЕННЯ ПАЦІЄНТІВ

Створення мотиваційної системи для медперсоналу (бонуси, надбавки тощо)

-          Підвищення показників ефективності праці персоналу (збільшення кіл-ті обслугованих пацієнтів, покращений рівень надаваних послуг)

-          Збільшення кількості лікарів

Оптимізація процесу реєстрації пацієнтів в лікарні (розділення процесу на 2 частини: реєстрація пацієнтів та відповіді на телефонні дзвінки)

-          Пришвидшення процесу реєстрації пацієнтів

-          Зростання рівня задоволеності пацієнтів послугами лікарні

-          Зменшення кількість скарг від пацієнтів

Покращення навігації в лікарні (облаштувати лікарню інформаційними вказівниками)

-          Встановлені вказівники для кожного відділення та важливих адміністративних зон (приймальня, реєстрація)

-          Простіша орієнтація по лікарні для пацієнтів – зменшення кількості запитів до персоналу лікарні щодо місцезнаходження необхідного відділу

Впровадження електронної реєстрації / черги

-          Пришвидшення процесу реєстрації пацієнтів

-          Зменшення довжини черги

-          Зменшення кількість скарг від пацієнтів

Комп’ютеризація процесів відображених на папері

-          Пришвидшення процесу надання послуг

-          Швидший та легший доступ до необхідної інформації

-          Зменшення кількості втраченої інформації

Проведення щорічного аудиту наявного обладнання та його стану

 

-          Проведення аудиту лікарні 1 раз на рік

-          Краще розуміння поточного технічного стану лікарні (сильних та слабких сторін) та формування переліку закупки необхідної апаратури за пріоритетом

-          Покращення рівня технічного оснащення лікарні

Створення мотиваційної системи для медперсоналу (бонуси, надбавки тощо)

-          Підвищення показників ефективності праці персоналу (збільшення кіл-ті обслугованих пацієнтів, покращений рівень надаваних послуг)

-          Збільшення кількості лікарів

ОПТИМІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІКАРНІ

Оптимізація іншого (технічного) персоналу

-          Кількість іншого (технічного) персоналу зменшено на 10 - 20%

-          Мінімум 50% оптимізованого персоналу перекваліфіковано на інші позиції

Сприяння централізації роботи лабораторії

-          Надання інформації щодо 1) наявного технічного стану лабораторії в лікарні, 2) аналізів, які може проводити лікарня

-          Покращення рівня послуг надаваних лабораторією

-          Збільшення спектру послуг надаваних лабораторією

-          Збільшення спектру неургентних аналізів для пацієнтів

-          Зменшення витрат лікарні на проведення аналізів

Сприяння централізації роботи адміністративно-сервісного відділу

-          Збір та чітке оформлення інформації щодо поточного функціонування лікарні (фінансові звіти, кіл-ть співробітників / ставок)

-          Автоматичне надання інформації щодо поточного стану лікарні до централізованого адміністративно-сервісного відділу

-          Зменшення витрат лікарні на адміністративні завдання

Створення фонду розвитку лікарні

-          Збільшення (поява) бюджету на розвиток лікарні

-          Розроблено план впровадження покращення лікарні на отримані кошти

-          Надходження більшої кількості грошей до лікарні

-          Підвищена якість надаваних послуг

Розвиток співпраці з розміщеними в районі заводами

-          Збільшення кількості пацієнтів лікарні за рахунок збільшення працівників заводів, що обслуговуються в ЦРЛ

-          Збільшення фінансових надходжень в лікарню

 



[1] Кількість хворих, яких було проліковано у відповідному відділенні

[2] Кількість ліжко-днів проведених пацієнтами у відповідному відділенні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Вівторок, 15 Січня 2019 10:17 | Переглядів: 628